Aineistojen hankinnan toiminta-arkkitehtuuri, käyttäjätarinat

Täydentyvä listaus aineiston hankintaan liittyvistä rooleista löytyy hankinnan tietoarkkitehtuurin kuvauksesta.

Täydentyvä listaus aineiston hankintaan liittyvistä käsitteistä löytyy hankinnan tietoarkkitehtuurin kuvauksesta.

Aineistojen hankinnan toiminta-arkkitehtuuri UKJ:n valmisteluvaiheessa

 

1. Syöte hankintaan / tieto hankittavasta aineistosta, hankintatarve

 KäyttäjätarinatLisätietoja, huomioita
1.1 Hankintaehdotukset, PDATP 7.1 1.1 US Hankintaehdotukset, PDA (käyttäjätarinat)

 

1.2 Tilausten uusinnat ja jatkuvat julkaisutTP 7.1 1.2 US Tilausten uusinnat ja jatkuvat julkaisut (käyttäjätarinat)

 

1.3 Ehdolla olevien e-aineistojen arviointiTP 7.1 US 1.3 Ehdolla olevien e-aineistojen arviointi (käyttäjätarinat)

 

1.4 ValintalistatoiminnotTP 7.1 1.4 US Valintalistatoiminnot (käyttäjätarinat)

 

1.5 Aineistotoimittajan verkkopalvelussa tehdyt hankinnatTP 7.1 1.5 US Aineistotoimittajan verkkopalvelussa tehdyt hankinnat (käyttäjätarinat)

 

1.6 Open Access -aineistoTP 7.1 1.6 US Open Access -aineisto, luonnostelua (käyttäjätarinat)

 

1.7 Vapaakappaleet? 

 

2. Tilaus ja lähettäminen2.1 Tilauksen tietojen tallentaminen, tilauksen lähettäminenTP 7.1 2.1 US Tilauksen tietojen tallentaminen, tilauksen lähettäminen (käyttäjätarinat)

 

2.2 Kertakilpailutus, hintavertailuTP 7.1 2.2 US Kertakilpailutus, hintavertailu (käyttäjätarinat)

 

3. Tilauksen seuranta3.1 Tilauksen seuranta ja reklamointiTP 7.1 3.1 US Tilausten seuranta, muutokset ja reklamointi (käyttäjätarinat)

 

3.2 Muiden kuin ostohankintojen hallinnointi  (esim. julkaisuvaihto, vapaakappaleet?) 

 

 4. Vastaanotto ja käyttöönsaattaminen4.1 Aineiston vastaanotto ja saapumismerkinnät järjestelmäänTP 7.1 4.1 US Aineiston vastaanotto ja saapumismerkinnät järjestelmään (käyttäjätarinat)

 

4.2 Lähetysten reklamointiTP 7.1 4.2 US Lähetysten reklamointi (käyttäjätarinat)

 

4.3 Muiden kuin ostohankintojen vastaanotto ja saatavuuden seuranta (esim. julkaisuvaihto, vapaakappaleet?) 

 

 5. Laskujen käsittely

5.1 Laskujen tarkistus

TP 7.1 5.1 US Laskujen tarkistus (käyttäjätarinat)

 

 6. Aineistomäärärahan seuranta

6.1 Aineistomäärärahan seuranta


 

TP 7.1 6.1 US Aineistomäärärahan seuranta (käyttäjätarinat)

 

 7. Aineistotoimittajien tietojen tallennus

7.1 Aineistotoimittajiin liittyvän tiedon tallennus

TP 7.1 7.1 US Aineistotoimittajiin liittyvän tiedon tallennus (käyttäjätarinat)

 

 

8. Hankintaan liittyvä raportointi

 

Hankintaan liittyvät raportit

 

9. Aineistojen elinkaaren vaiheet (kappaleet/käyttöoikeudet)  Aineiston elinkaaren vaiheet

 

10. Hankinnan säännöt 

Hankinnan säännöt (luonnos)

 

 

11. UKJ-ERMin alustavat suunnitelmat UKJ-ERM -moduulin alustavaa luonnostelua, aineiston hankinta

 

12. Hankinnan toimintokaaviot Hankinnan toimintokuvauskaaviot