Tämä ryhmä pohtii, mitä odotetaan Kansalliskirjaston palvelulta käyttöönottojen jälkeen
Tausta-aineistona voi käyttää sopimusluonnokseen liittyvän palavelukuvauksen tehtäväkuvauksia https://www.kiwi.fi/x/5gTABg
Vetäjä: Ari Ahlqvist
Ryhmä 1:
- Toni
- Katariina Xamk
- Katriina Tilastokeskus
- Marjut Kansallisarkisto
- Joonas MPKK
Odotuksia
- kansallisen tai kv-kentän jatkuvaan seurantaa ei pääkäyttäjillä aikaa → keskitettyä
- toivotaan kuratoituja tiivistelmiä, koska jotain kirjastoille merkittävää saattaa olla meneillään
- tiedotusta seminaareista, webinaareista ja muista tapahtumista
- yhteistyön organistointi Koha-Suomen pääkäyttäjien kanssa?
- pääkäyttäjäryhmä vai KK?
- KK voi tukea viestintäkanavilla
- neuvontapalvelu, joka auttaa perusasiossa
- Koha-posti on
- tärkeintä on, että jossain on joku jolta voi kysyä
Ryhmä 2:
- Sirpa Vark
- Vilhelm Hanken
- Mia Xamk
- Tomas Arcada
- Joonas
Odotuksia
- CSC:n rooli jäänyt epämääräiseksi
- prosessit hiottu kirjastoissa Voyagerin mukaan - käytön kehittämistä vaaditaan
- osallistuminen kv- ja kotimaisiin tapahtumiin
- tiketit kehittäjien käsittelyn kautta pääkäyttäjien arvioitavaksi → johtajien ratkaistavaksi
- asinatuntijan rooli
- koulututukset
- järjestelmäasetukset - mitä mistäkin säädetään
- prosessien hiomistilaisuudet vaikka vuosittain
- päivitykset
- nauhoitettavat webinaarit?
- kiwin foorumit
- kiwi
- eduuni
- pääkäyttäjäryhmän sähköpostilista
- järjestelmäasetukset - mitä mistäkin säädetään
- tuki yhteistyölle Koha-Suomen ja muiden Koha-käyttäjien kanssa
Ryhmä 3:
- Johanna HH
- Hanna Diak
- Iiris
- Tritonia
odotuksia
- CSC:ltä informaatiota kunkin palvelimen toiminnasta - pohjaa laatupalavereihin
- koulutusta/informaatiota vastuista:
- mitä tekee CSC, mitä KK, mitä kirjasto itse
- koulutus palvelinkysymyksissä
- mitä voi/pitää tehdä palvelimella
- SQL:n käyttö
Yhteenvetoa
- koulutusasiat
- mitä palvelimella voi tehdä
- omat eräajot
- sql:n käyttö Kohan kanssa
- webinaareja
- koulutusta/informaatiota vastuista:
- mitä tekee CSC, mitä KK, mitä kirjasto itse
2. yhteistyö ja tiedotus
- kansallisen tai kv-kentän jatkuvaan seurantaa ei pääkäyttäjillä aikaa → keskitettyä
- toivotaan kuratoituja tiivistelmiä, koska jotain kirjastoille merkittävää saattaa olla meneillään
- tiedotusta seminaareista, webinaareista ja muista tapahtumista
- yhteistyön organistointi Koha-Suomen pääkäyttäjien kanssa?
- pääkäyttäjäryhmä vai KK?
- KK voi tukea viestintäkanavilla
- viestintäkanavat nyt
- koha-posti
- helpdesk
- Redmine
- tiketit (virheet ja kehitysehdotukset)
- kiwin foorumit
- Koha-keskustelu
- pääkäyttäjien sähköpostilista
- pääkäyttäjäryhmän kokoukset
- viikokokoukset
- toivotaan jatkossakin - yhteinen Koha-Suomen kanssa vai ei?
- Päivittäiset Koha stand-upit (jitsi)
- Kohaan siirtyvien ja KK:n kehittäjien ajankohtaiskeskustelu
- webinaarit
- koha-posti
3. nevonta ja tuki
- UKK
- asetusten hiomistilaisuudet esim. kerran vuodessa
- miten toimintatavat muuttuvat kun mennään uuteen versioon
- CSC:ltä informaatiota kunkin palvelimen toiminnasta - pohjaa laatupalavereihin
4. tikettien käsittely (bugit ja kehitysehdotukset)
- kehittäjät jalostavat eteenpäin pääkäyttäjäryhmälle -> päätöksentekijöille