You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

« Previous Version 9 Next »

Tämä ryhmä pohtii, mitä odotetaan Kansalliskirjaston palvelulta käyttöönottojen jälkeen

Tausta-aineistona voi käyttää sopimusluonnokseen liittyvän palavelukuvauksen tehtäväkuvauksia https://www.kiwi.fi/x/5gTABg

Vetäjä: Ari Ahlqvist

 

Ryhmä 1:

  • Toni
  • Katariina Xamk
  • Katriina Tilastokeskus
  • Marjut Kansallisarkisto
  • Joonas MPKK

Odotuksia

  • kansallisen tai kv-kentän jatkuvaan seurantaa ei pääkäyttäjillä aikaa → keskitettyä
    • toivotaan kuratoituja tiivistelmiä, koska jotain kirjastoille merkittävää saattaa olla meneillään
    • tiedotusta seminaareista, webinaareista ja muista tapahtumista
  • yhteistyön organistointi Koha-Suomen pääkäyttäjien kanssa?
    • pääkäyttäjäryhmä vai KK?
    • KK voi tukea viestintäkanavilla
  • neuvontapalvelu, joka auttaa perusasiossa
    • Koha-posti on
    • tärkeintä on, että jossain on joku jolta voi kysyä

Ryhmä 2:

  • Sirpa Vark
  • Vilhelm Hanken
  • Mia Xamk
  • Tomas Arcada
  • Joonas

 

Odotuksia

  • CSC:n rooli jäänyt epämääräiseksi
  • prosessit hiottu kirjastoissa Voyagerin mukaan - käytön kehittämistä vaaditaan
    • osallistuminen kv- ja kotimaisiin tapahtumiin
  • tiketit kehittäjien käsittelyn kautta pääkäyttäjien arvioitavaksi → johtajien ratkaistavaksi
    • asinatuntijan rooli
  • koulututukset
    • järjestelmäasetukset - mitä mistäkin säädetään
      • prosessien hiomistilaisuudet vaikka vuosittain
      • päivitykset
    • nauhoitettavat webinaarit?
    • kiwin foorumit
    • kiwi
    • eduuni
    • pääkäyttäjäryhmän sähköpostilista
  • tuki yhteistyölle Koha-Suomen ja muiden Koha-käyttäjien kanssa

Ryhmä 3:

  • Johanna HH
  • Hanna Diak
  • Iiris
  • Tritonia

odotuksia

  • CSC:ltä informaatiota kunkin palvelimen toiminnasta - pohjaa laatupalavereihin
  • koulutusta/informaatiota vastuista:
    • mitä tekee CSC, mitä KK, mitä kirjasto itse
  • koulutus palvelinkysymyksissä
    • mitä voi/pitää tehdä palvelimella
    • SQL:n käyttö

Yhteenvetoa

  1. koulutusasiat
  • mitä palvelimella voi tehdä
  • omat eräajot
  • sql:n käyttö Kohan kanssa
  • webinaareja
  • koulutusta/informaatiota vastuista:
    • mitä tekee CSC, mitä KK, mitä kirjasto itse

2. yhteistyö ja tiedotus

  • kansallisen tai kv-kentän jatkuvaan seurantaa ei pääkäyttäjillä aikaa → keskitettyä
    • toivotaan kuratoituja tiivistelmiä, koska jotain kirjastoille merkittävää saattaa olla meneillään
    • tiedotusta seminaareista, webinaareista ja muista tapahtumista
  • yhteistyön organistointi Koha-Suomen pääkäyttäjien kanssa?
    • pääkäyttäjäryhmä vai KK?
    • KK voi tukea viestintäkanavilla
  • viestintäkanavat nyt
    • koha-posti
      • helpdesk
    • Redmine
      • tiketit (virheet ja kehitysehdotukset)
    • kiwin foorumit
      • Koha-keskustelu
    • pääkäyttäjien sähköpostilista
    • pääkäyttäjäryhmän kokoukset
      • viikokokoukset
      • toivotaan jatkossakin - yhteinen Koha-Suomen kanssa vai ei?
    • Päivittäiset Koha stand-upit (jitsi)
      • Kohaan siirtyvien ja KK:n kehittäjien ajankohtaiskeskustelu
    • webinaarit

3. nevonta ja tuki

  • UKK
  • asetusten hiomistilaisuudet esim. kerran vuodessa
    • miten toimintatavat muuttuvat kun mennään uuteen versioon
  • CSC:ltä informaatiota kunkin palvelimen toiminnasta - pohjaa laatupalavereihin

 

4. tikettien käsittely (bugit ja kehitysehdotukset)

  • kehittäjät jalostavat eteenpäin pääkäyttäjäryhmälle -> päätöksentekijöille
  • No labels