Perustuu Finnan palvelusopimuksen palvelutasoliitteeseen (SLA)

 

Raportointiajanjakso: 1.1.-30.6.2016  Huom.
Saapuneiden palvelupyyntöjen ja häiriöilmoitusten kokonaismäärä446

Suljettujen tapausten osuus 31.12.201 415 (93%)

Häiriöilmoitusten osuus kokonaismäärästä

5 
Suunnittelemattomien palvelukatkojen kokonaismäärä3

15.4.         10:08-10:17
20.-21.4.   useita lyhyitä katkoja
23.-24.4.   useita lyhyitä katkoja

https://foorumi.kiwi.fi/t/palvelukatkot-finnassa/338/6

Reagoitu palvelutasoliitteessä luvatussa ajassa

100%

 

 

Raportointiajanjaksolla 1.1.-30.6.2016  Kansalliskirjaston tehtävienhallintajärjestelmään kirjattiin yhteensä 446 SLA:n alaista tapahtumaa. Näistä Palvelupyyntöjä oli 438 ja häiriöitä 5 . Muita tapahtumia luokiteltiin yhteensä 3. Muut tapahtumat ovat yleisimmin roskapostia, automaattisia sähköpostivastausviestejä ja muita yhteydenottoja, jotka eivät aiheuta toimenpiteitä.

Finna-sopimuksen palvelutasoliitteessä on määritelty reagointiajat, joiden mukaan eri kiireellisyysluokituksen mukaiset tapahtumat, palvelupyynnöt tai häiriöt, tulee käsitellä. Reagointiajat on kuvattu seuraavassa taulukossa.

 

KiireellisyysluokitusTilannekuvausReagointiaika normaalina palveluaikana
Korkein

Palvelunkäytön kokonaan estävä ongelma tai laajasti loppukäyttäjiä koskeva palvelun käyttöä estävä ongelma

2h
Korkea

Yksittäistä loppukäyttäjää tai organisaatiota merkittävästi haittaava ongelma tai loppukäyttäjälle näkymätön,mutta kriittinen ongelma

4h
NormaaliMuu asiakkaan palvelupyyntö tai loppukäyttäjälle näkymätön ei-kriittinen ongelma2 työpäivää
AlhainenLoppukäyttäjälle näkymätön,vähäinen ongelma tai uusi kehitystehtävä5 työpäivää

Raportointiajanjaksolla 1.1.- 30.6.2016  kirjatuista tapahtumista kolme  oli kiireellisyysluokkiin korkein ( 2 kpl) ja korkea ( 1 kpl) kuuluvia. Korkeimman kiireellisyysluokituksen kahteen kirjattuun tapahtumaan reagointiin keskimäärin  16 minuutissa ja korkean kiireellisyysluokituksen yhteen tapahtumaan reagointiaika oli 9 minuuttia.  Normaalin ja alhaisen kiireellisyysluokituksen tapahtumiin reagoitiin selvästi palvelutasolupausta nopeammin.

Raportointiajanjaksolla ei tapahtunut palvelutasoliitteessä luvattujen reagointiaikojen ylityksiä. 

 

Järjestelmään kirjatut SLA:n alaiset tapahtumat tyypeittäin 1.1.-30.6.2016 

 PalvelupyyntöHäiriöMuuS-posti
Tammikuu33000
Helmikuu55001
Maaliskuu174000
Huhtikuu87300
Toukokuu56120
Kesäkuu33100
YHT. 446
438521

Järjestelmään kirjatut SLA:n alaiset tapahtumat kiireellisyysluokituksen mukaan 1.1.-30.6.2016 

 AlhainenNormaaliKorkeaKorkein
Tammikuu31200
Helmikuu56000
Maaliskuu168501
Huhtikuu87210
Toukokuu57200
Kesäkuu31201
YHT. 446
4301312

 

 

 

  • No labels