Luotu 27.8.2019.  Perustuu Finnan palvelusopimuksen palvelutasoliitteeseen (SLA)

 

Raportointiajanjakso: 1.1.-30.6.2019
 Huom.
Saapuneiden palvelupyyntöjen ja häiriöilmoitusten kokonaismäärä582

Suljettujen tapausten osuus 12.8.2019   527 (91%)

Häiriöilmoituksia edellisistä

10 
Suunnittelemattomien palvelukatkojen kokonaismäärä3
17.2.

Sunnuntaina kello 0:12-17:23 Finna poissa käytöstä varmuuskopiointiongelman takia.

18.3.Lyhyitä, satunnaisia häiriöitä ja katkoksia palvelussa.
26.4.Häiriöitä Finnan testiympäristössä ja hallintaliittymässä. Palvelu itse toimi hyvin.

Lisätietoa katkoista.

Reagoitu palvelutasoliitteessä luvatussa ajassa

100%

 

Raportointiajanjaksolla 1.1.-30.6.2019  Kansalliskirjaston tehtävienhallintajärjestelmään kirjattiin yhteensä 582 SLA:n alaista tapahtumaa. Näistä palvelupyyntöjä oli 569, häiriöitä 10 ja muita tapahtumia kolme.

Finna-sopimuksen palvelutasoliitteessä on määritelty reagointiajat, joiden mukaan eri kiireellisyysluokituksen mukaiset tapahtumat, palvelupyynnöt tai häiriöt, tulee käsitellä. Reagointiajat on kuvattu seuraavassa taulukossa.

 

KiireellisyysluokitusTilannekuvausReagointiaika normaalina palveluaikana
Korkein

Palvelunkäytön kokonaan estävä ongelma tai laajasti loppukäyttäjiä koskeva palvelun käyttöä estävä ongelma

2h
Korkea

Yksittäistä loppukäyttäjää tai organisaatiota merkittävästi haittaava ongelma tai loppukäyttäjälle näkymätön,mutta kriittinen ongelma

4h
NormaaliMuu asiakkaan palvelupyyntö tai loppukäyttäjälle näkymätön ei-kriittinen ongelma2 työpäivää
AlhainenLoppukäyttäjälle näkymätön,vähäinen ongelma tai uusi kehitystehtävä5 työpäivää

Raportointiajanjaksolla 1.1.- 30.6.2019 kirjatuista tapahtumista yksi kuului kiireellisyysluokkaan korkea ja kaksi luokkaan korkein.  Tapahtumiin reagoitiin keskimäärin selvästi palvelutasolupausta nopeammin: korkeimman luokituksen tapahtumiin 49 minuutissa, korkeaan 12 minuutissa, normaaliin viidessä tunnissa, alhaiseen  kahdessa ja puolessa tunnissa.

Raportointiajanjaksolla ei tapahtunut palvelutasoliitteessä luvattujen reagointiaikojen ylityksiä. 

 

Järjestelmään kirjatut SLA:n alaiset tapahtumat tyypeittäin 1.1.-30.6.2019

 PalvelupyyntöHäiriöMuuS-posti
Tammikuu75000
Helmikuu128102
Maaliskuu99200
Huhtikuu90100
Toukokuu106200
Kesäkuu71401
YHT. 582
5691003

Järjestelmään kirjatut SLA:n alaiset tapahtumat kiireellisyysluokituksen mukaan 1.1.-30.6.2019 

 AlhainenNormaaliKorkeaKorkein
Tammikuu75000
Helmikuu128201
Maaliskuu100100
Huhtikuu91000
Toukokuu107100
Kesäkuu75010
YHT. 582
576411

 

 

 

  • No labels