Luotu 27.8.2019. Perustuu Finnan palvelusopimuksen palvelutasoliitteeseen (SLA)
Raportointiajanjakso: 1.1.-30.6.2019 | Huom. | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Saapuneiden palvelupyyntöjen ja häiriöilmoitusten kokonaismäärä | 582 | Suljettujen tapausten osuus 12.8.2019 527 (91%) | ||||||
Häiriöilmoituksia edellisistä | 10 | |||||||
Suunnittelemattomien palvelukatkojen kokonaismäärä | 3 |
| ||||||
Reagoitu palvelutasoliitteessä luvatussa ajassa | 100% |
Raportointiajanjaksolla 1.1.-30.6.2019 Kansalliskirjaston tehtävienhallintajärjestelmään kirjattiin yhteensä 582 SLA:n alaista tapahtumaa. Näistä palvelupyyntöjä oli 569, häiriöitä 10 ja muita tapahtumia kolme.
Finna-sopimuksen palvelutasoliitteessä on määritelty reagointiajat, joiden mukaan eri kiireellisyysluokituksen mukaiset tapahtumat, palvelupyynnöt tai häiriöt, tulee käsitellä. Reagointiajat on kuvattu seuraavassa taulukossa.
Kiireellisyysluokitus | Tilannekuvaus | Reagointiaika normaalina palveluaikana |
---|---|---|
Korkein | Palvelunkäytön kokonaan estävä ongelma tai laajasti loppukäyttäjiä koskeva palvelun käyttöä estävä ongelma | 2h |
Korkea | Yksittäistä loppukäyttäjää tai organisaatiota merkittävästi haittaava ongelma tai loppukäyttäjälle näkymätön,mutta kriittinen ongelma | 4h |
Normaali | Muu asiakkaan palvelupyyntö tai loppukäyttäjälle näkymätön ei-kriittinen ongelma | 2 työpäivää |
Alhainen | Loppukäyttäjälle näkymätön,vähäinen ongelma tai uusi kehitystehtävä | 5 työpäivää |
Raportointiajanjaksolla 1.1.- 30.6.2019 kirjatuista tapahtumista yksi kuului kiireellisyysluokkaan korkea ja kaksi luokkaan korkein. Tapahtumiin reagoitiin keskimäärin selvästi palvelutasolupausta nopeammin: korkeimman luokituksen tapahtumiin 49 minuutissa, korkeaan 12 minuutissa, normaaliin viidessä tunnissa, alhaiseen kahdessa ja puolessa tunnissa.
Raportointiajanjaksolla ei tapahtunut palvelutasoliitteessä luvattujen reagointiaikojen ylityksiä.
Järjestelmään kirjatut SLA:n alaiset tapahtumat tyypeittäin 1.1.-30.6.2019
| Järjestelmään kirjatut SLA:n alaiset tapahtumat kiireellisyysluokituksen mukaan 1.1.-30.6.2019
|
|