Ryhmä pohtii, miten hallinnoidaan yhteistä kehittämisehdotusten ja virheiden listaa.
Miten kehittämisehdotuksia ja virheitä seurataan
Miten tutkitaan, mitkä asiat ovat korjaantuneet jo Koha-Suomen kehityksessä tai KV-kehityksessä
Miten valmistellaan päätöksentekoa siitä, mitä asioita kehittäjät tekevät
Vetäjä: Minna Kivinen
Muistiinpanoja
- Käyttöönottojen jälkeen tavoitteena saada kaikki korkeakoulut samaan versioon. Kevään aikan käyttöönottaneet jo kesän aikana samaan versioon.
Miten raportoidaan virheistä
- Kehittäjät toivovat, että Redmineen tehtäisiin kaikki kirjaukset
- Redminen käyttö vaatii kouluttamista ja yhteisten käytäntöjen sopimista
- Toinen vaihtoehto voisi olla lähettää virheet ja kehittämistoiveet esimerkiksi sähköpostilla ja kehittäjä kirjaa ne Redmineen tiketeiksi
- Yleisillä kirjastoilla on omat käytännöt tikettien hallintaan ja kehittämistoiveista äänestetään
- Redmine ei tue keskustelua vaan foorumi voisi toimia siinä
- Foorumi voisi toimia paremmin siinä vaiheessa, kun kirjastot ovat jo ottaneet käyttöön
- Foorumi voisi toimia paremmin siinä vaiheessa, kun kirjastot ovat jo ottaneet käyttöön
Dokumentointi on tärkeää
- Pääkäyttäjien tehtävänä dokumentoida
- Valintojen vaihtoehtoja tarvitaan tueksi
Miten seurataan onko KV-kehittämisessä ratkaistu jokin asia vai ei?
- Kehittäjien tehtävänä? Pääkäyttäjille voi olla haasteellista tutkia asiaa
- Pääkäyttäjien on hyvä olla mukana, jotta on ymmärrys siitä että
Päätöksenteon valmistelu
- Kehittäjät käyvät virheitä ja kehittämisehdotuksia läpi ja kirjaavat mitä tekeminen vaatii
- Jos asia vaatii paljon työtä, viedään eteenpäin päätöksentekoon
- Kehittäjien tehtävänä selvittää onko jossain muualla tehty
- Pääkäyttäjille äänestäminen
- Päätöksenteko liittyy käytössä olevaan resurssiin
Versioiden hallinta
- Mikä olisi läpikäymisen sykli?
Hyvin tärkeitä korjauksia, jotka eivät voi odottaa isoa versionvaihtoa
- Varauksen toiminnallisuudet, jotka hyllyvarauksen kohdistumiseen