Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

Finnan tarjoaman palvelukokonaisuuden tulee jatkossakin olla sosiaalisesti, eettisesti ja hiilijalanjäljeltään kestävä. Priorisoimme Finnan helppokäyttöisyyttä sekä palvelun saavutettavuutta, jotta mahdollisimman moni pääsee Finnan tarjoamien aineistojen äärelle ja hyödyntämään tarjoamiamme palveluita. 

Kirjastoaineistojen muuttuminen entistä vahvemmin sähköisiksi sekä kulttuuriperintöorganisaatioissa tehtävä digitalisointi monipuolistavat ja lisäävät aineistojen määrää ja aineistotyyppejä Finnassa.

Image Removed
”Aineistojen saattaminen käyttöön on monimutkainen tehtävä, mutta tämän monimutkaisuuden ei tule heijastua käyttäjille. Tässä haasteessa yhteistyö eri Finna-organisaatioiden kanssa sekä yhteentoimivuus  ovat ratkaisevassa asemassa”, kertoo Finnan johtava käytettävyyssuunnittelija Riitta Peltonen.

Image Added

Tämän saavuttamiseksi hyödynnämme mm. käyttäjiltä kerättävää palautetta. Finnan toimintaperiaatteisiin on aina kuulunut käyttäjien ja osallistuvien organisaatioiden  kuuntelu, ja tulemme tekemään näin myös jatkossa.

”Meidän pitää uskaltaa tehdä myös teknologisia kokeiluja, jotta löydämme sopivat kehityspolut, joihin tarttua”, Peltonen toteaa.

Ensi viikolla aiheenamme on visiokärki Kehitämme älykkäitä tapoja löytää tietoa.