Luotu 7.1.2020.  Perustuu Finnan palvelusopimuksen palvelutasoliitteeseen (SLA)


Raportointiajanjakso: 1.7.-31.12.2019

Huom.
Saapuneiden palvelupyyntöjen ja häiriöilmoitusten kokonaismäärä579

Suljettujen tapausten osuus 12.8.2019   471 (81,4%)

Häiriöilmoituksia edellisistä

27
Suunnittelemattomien palvelukatkojen kokonaismäärä6
2.8.

Lyhyitä, toistuvia katkoja palvelussa kello 11:30-15.

26.8.Lyhyitä, satunnaisia häiriöitä ja katkoksia palvelussa 8:00-15:45.
17.10.Kymmenen minuutin palvelukatko illalla.
3.12.Hitautta ja virheitä palvelussa 8:15-16.
24.12.Katko palvelussa suurimman osan ajasta kello 15:00-20:26.
26.12.Katko palvelussa suuren osan ajasta kello 15:00-22:17.
24.12.-2.1.Tilastointi poissa käytöstä alkaen 24.12. aina 2.1.2020 kello 11:30 asti.

Lisätietoa katkoista.

Reagoitu palvelutasoliitteessä luvatussa ajassa

100%


Raportointiajanjaksolla 1.7.-31.12.2019  Kansalliskirjaston tehtävienhallintajärjestelmään kirjattiin yhteensä 579 SLA:n alaista tapahtumaa. Näistä palvelupyyntöjä oli 569, häiriöitä 10 ja muita tapahtumia kolme.

Finna-sopimuksen palvelutasoliitteessä on määritelty reagointiajat, joiden mukaan eri kiireellisyysluokituksen mukaiset tapahtumat, palvelupyynnöt tai häiriöt, tulee käsitellä. Reagointiajat on kuvattu seuraavassa taulukossa.


KiireellisyysluokitusTilannekuvausReagointiaika normaalina palveluaikana
Korkein

Palvelunkäytön kokonaan estävä ongelma tai laajasti loppukäyttäjiä koskeva palvelun käyttöä estävä ongelma

2h
Korkea

Yksittäistä loppukäyttäjää tai organisaatiota merkittävästi haittaava ongelma tai loppukäyttäjälle näkymätön,mutta kriittinen ongelma

4h
NormaaliMuu asiakkaan palvelupyyntö tai loppukäyttäjälle näkymätön ei-kriittinen ongelma2 työpäivää
AlhainenLoppukäyttäjälle näkymätön,vähäinen ongelma tai uusi kehitystehtävä5 työpäivää

Raportointiajanjaksolla 1.7.- 31.12.2019 kirjatuista tapahtumista yksi kuului kiireellisyysluokkaan korkea ja yksi luokkaan korkein.  Tapahtumiin reagoitiin keskimäärin selvästi palvelutasolupausta nopeammin: korkeimman luokituksen tapahtumiin kuudessa minuutissa, korkeaan kolmessa minuutissa, normaaliin viidessä minuutissa, alhaiseen  hiukan alle kahdessa tunnissa.

Raportointiajanjaksolla ei tapahtunut palvelutasoliitteessä luvattujen reagointiaikojen ylityksiä. 


Järjestelmään kirjatut SLA:n alaiset tapahtumat tyypeittäin 1.7.-31.12.2019


PalvelupyyntöHäiriöMuuS-posti
Heinäkuu42300
Elokuu81500
Syyskuu101210
Lokakuu103900
Marraskuu108400
Joulukuu116400
YHT. 582
5512710

Järjestelmään kirjatut SLA:n alaiset tapahtumat kiireellisyysluokituksen mukaan 1.7.-31.12.2019 


AlhainenNormaaliKorkeaKorkein
Heinäkuu45000
Elokuu86000
Syyskuu103100
Lokakuu111010
Marraskuu112000
Joulukuu117201
YHT. 582
574311




  • No labels