Etäkokous  Zoomilla, linkki s-postitse, mukana myös Koha-Suomen pääkäyttäjäryhmän pj.


Asialista

  • Koha-päivityksiä aloitettu kantoihin
    • pyritään tekemään kaikille marraskuun loppuun mennessä
    • päivitykset eivät ovat olleet nopeita ja melko huomaamattomia


  • Ehdotus asiantuntijaryhmän jäseniksi

    • Ks. Koha-käyttöönottoprojektin ohjausryhmä 2019-10-22, kohta 8:ssa hahmoteltu yhteenliittymän työjärjestys
    • suunniteltu, että asiantuntijaryhmä olisi pienempi, mukana 4-5 henkeä: koha-toimistolta edustaja, pääkäyttäjiä, muita asiantuntijoita, joku kehittäjä. Tehtävänä priorisoida tikettejä ym.
    • pääkäyttäjät ovat keskustelleet kirjastoissaan, keiden olisi mahdollista osallistua asiantuntijaryhmän toimintaan; vaatii muutakin kuin kokouksissa istumista, eli tähän pitää varata myös aikaa. Toivotaan ryhmään mukaan muitakin kuin pääkäyttäjiä, esim. sisällönkuvailijoita. Tietenkin ryhmä voi tarvittaessa pyytää muita asiantuntijoita tarpeen mukaan käsiteltävistä asioista riippuen.
    • kiinnostuneita osallistumaan asiantuntijaryhmään:
      • Sirpa Janhonen, Varastokirjasto
      • Minna Kivinen, HAMK
      • Mia Kujala, XAMK
      • Christian Nelson, Tritonia
      • Veli-Matti Häkkinen, JYU
      •  Eeva Klinga-Hyöty tai Johanna Miettunen, Haaga-Helia / 3AMK
  • Koha-käyttöönottoprojektin päätöspalaveri 14.11. Laureassa
    • ks. yllä linkitetty ohjausryhmän kokousmuistio
    • toivottu etäosallistumismahdollisuutta. Minna lupasi kysyä Laureasta järjestäjiltä, onnistuuko
    • pääkäyttäjille varattu noin kolme tuntia, samaan aikaan kun toisessa tilassa yleiskokous
      • kehittäjät mukana
      • aihe-ehdotuksia tapaamiseen, lihavoidut kohdat saivat yleistä kannatusta
        • Kyselytunti kehittäjien kanssa? Hankalasti selvitettävät asiat
        • Mitä tullut eteen kirjastoissa: CSS muutokset, miten saada esimerkiksi kenttiä pois näkyvistä asiakastiedoista, Diakin varausongelma?
        • Systeeminhoito kirjastossa, esim. palvelimella liikkuminen. Mitä saa tehdä, mitä ei saa tehdä?
        • Tilastoasiat : tehdäänkö yhteistyötä tilastoraporttien tekemiseksi ja tehdäänko jonkinlainen poimintaskripti
        • Kohan päivittäminen KV-versioon. HAMK ilmoittautunut pilotiksi, miten voisi edetä?
        • loppusiivoustyöt, esim. holdingsien siivoamiset? keskitetysti kuntoon "
          • Tulosta tai lähetä asiakkaan täydelliset Koha-tiedot"?

        • KK:n kehittäjien työlista - lyhyt katsaus siihen, mitä on tarkoitus tehdä lähiaikoina
        • jos aikaa jää, voidaan käydä läpi, mitä on tapahtunut Kohaan liittyen kirjastoissa


  • Pääkäyttäjäryhmän jatko
    • ks. edellinen kohta
    • pääkäyttäjäryhmälle ei ole suunnitelmissa hahmoteltu ns. virallista roolia; pääkäyttäjäryhmän toiminta jatkossa yleisluontoisempaa, päivittäiseen kirjastojärjestelmän pyöritykseen liittyvää.
    • kuinka usein kokoustetaan jatkossa?
      • kahden viikon välein riittäisi näillä näkymin, riippuu tietysti siitä, mikä asiantuntijaryhmän ja pääkäyttäjäryhmän suhde on
    • muistetaan sähköpostilista sekä keskustelufoorumi Redminessa: niissä voi ja on toivottavaa käydä keskustelua vastaan tulevista Koha-kysymyksistä heti kun jotain ilmenee
  • Tekninen vartti n. klo 13.45 alkaen
    • keskusteltiin siitä, miten osa asiakaskentistä saadaan piilotettua asiakastietonäytöltä (mutta ei asiakastietojen muokkauslomakkeelta)
    • massapoistotyökalu: jos sillä poistaa, niin osa tietueista on jäänyt näkymään hakutuloksiin, vaikka itse tietueeseen ei sitten pääsekään
      • jos ilmenee uudelleen, yhteys Koha-postiin
    • Niteiden massamuokkaus - kuinka isoja eriä voi muokata ennen aikakatkaisua
      • noin 100 nidettä joidenkin kokemusten mukaan
      • Koha-Suomen puolella jopa 1500, riippuu asetuksista, ks. MaxItemsToProcessForBatchMod
      • muokattavat niteet voi hakea nidehaulla tai sql-kyselyllä


  • Seuraava kokous : Pääkäyttäjäryhmän kokoontuu Laureassa Tikkurilassa 14.11. projektin päätöstilaisuudessa


  • Seuraava etäkokous vasta kaksi viikkoa siitä eli 28.11. klo 13-14


  • No labels