You are viewing an old version of this page. View the current version.

Compare with Current View Page History

Version 1 Current »

Sovitaan Redminen käyttöön periaatteet.

Koha Suomen Redmine käyttöohje pääkäyttäjille https://tiketti.koha-suomi.fi:83/documents/40

Korkeakoulukirjastojen käyttöönotolle on oma projektinsa Redminessa. Projekti näyttää myös sen alla olevat yksittäisten kirjastojen käyttöönottoprojektit. https://tiketti.koha-suomi.fi:83/projects/korkeakoulujen-koha-kayttoonotot

Esitys: Tuotannossa olevat kirjastot vievät tiketit suoraan korkeakoulujen käyttöönottoprojektin alle ja käytetään samoja tapahtumien tyyppejä  ja  tiloja kuin Koha Suomen ohjeissa.

Tapahtumatyyppi:

    • Bug - virhe
    • Feature - kehitysehdotus
    • Support - tukipyyntö

Tapahtumien tilat:

    • New = uusi tiketti
    • InProgress = ongelma on korjauksessa
    • Resolved = ratkaistu, mutta pitää testata
    • Feedback = odottaa lisätietoja
    • Closed = ratkaisu löydetty, korjattu ja testattu. Tiketti suljettu.
    • Rejected = tiketti hylätty, toiminnallisuus ei ole toimintavirhe eikä aiheuta toimenpiteitä


Ohjeet


Uuden tiketin luonti

  • Kun lisäät uuden tapahtuman, tarkista ensin ettei asiaa ole jo kirjattu Redmineen. Jos löytyy jo tiketti, voit tarvittaessa muokata siihen lisätietoja.
  • Valitse Korkeakoulujen käyttöönottoprojekti ja Uusi tapahtuma

Tapahtuman tyyppi: valitse sopiva

  • Bug - virhe
  • Feature - kehitysehdotus
  • Support - tukipyyntö

Aihe

  • Kirjoita Aiheeseen mahdollisimman selkeästi mistä ongelmasta on kyse

Kuvaus

  • Kirjoita kuvaukseen mahdollisimman tarkka selvitysongelmasta. Lisää kuvaukseen webbiosoite sivulle, jossa ongelma on esiintynut. HUOMAA! älä laita kuvaukseen asiakkaan tietoja.
Tila
  • Tilaksi valitaan New

Issue owner

  • Valitse oma nimesi listalta

Tiedostot

  • Voit liittää ruutukuvia tms. oheisaineistoa tiedostoina. HUOMAA! älä lisää tiedostoonkaan aineistoa, jossa on asiakkaan tietoja






  • No labels