Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

  • Liisa Näpärä: Tekoälyn tiekartta
  • Kyvykkyydet epätasaisesti jakautuneet organisaatioiden kesken

DKPP toiminnan tavoitteet ja visio vuodelle 2025

Jakaudutaan ryhmiin keskustelemaan

Alustus: Hannu-Pekka Polttila:

Tarkoituksena hahmottaa mitä KAM-sektori olisi tehnyt, jotta vuonna 2025 koko sektori olisi ottanut askelia eteenpäin?

Ryhmä 1.  

  • Onko toiminta vakiintunutta vai voiko mukaan osallistua muitakin, esim. aiheen mukaan kutsutaan mukaan työskentelyyn
  • Voiko DKPP olla täysin avoin vai pidetään suljettuna?
  • Erilaisia työryhmiä on paljon, menee sekaisin esim. Digime-ryhmän kanssa. Myös arkkitehtuurin kanssa on päällekkäisyyttä.

-    Ryhmä 2.
o    avoin vai suljettu
o    tiiviisti johdettu vai ei
o    haetaanko rahoitusta
o    tivistetäänkö yhteisesti rahanhakua
o    konkreettisia hankkeita vuoteen 2025 mennessä
o    kommunikaatio: mitä kanavia pitkin osaamista jaetaan
o    KAM-digitalisaation tiekartta, jonka avulla hakea myös rahoitusta
-    Ryhmä 3
o    minkälaista yhteistyötä: tarpeet ja merkitysten tunnistamiseen
o    pysyvyyttä kulttuuriperinnön rakenteisiin ?
o    pienten organisaatioiden huomioimista
o    asiantuntijataso mukaan verkoston toimintaan
o    kohderyhmien laajentaminen lisää riskiä että tuleeko porukasta liian iso
o    muodostettaisiin pienempiä ryhmiä, jotka toimivat organisaatioissa
-    onko digitaalisuuden tiekartta yksi keskeinen työkalu DKKP:lle
-    asiantuntijavaihto eri organisaatioiden välillä
-    MJ: isompi kokonaiskuva ja organisaatioissa kerätty yhteen mitä menossa,  tuodaan yhteiseen pöytään keskusteltavaksi
-     Tarvitaanko Wiki jossa eri organisaatiot pääsisivät listaamaan hankkeita
-    Miten ryhmän toiminta jatkuu: seuraava puheenjohtaja? Arkisto? Vai jatkaako Museovirasto? Vuosi ei tarvitse olla kalenterivuosi.
-    Keskustelua ryhmissä ja tulosten purku 
o    työkalut, esim. miten vaikuttavuutta voi organisaatio mitata tai miten lisätä vaikkapa digitaalista osallisuutta tai asiakasymmärryksen keräämiseen