Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

  • Asioita:
    • Mitä kyselyitä ja eräajoja tarvitaan säännöllisesti?
    • KITT-tilastot Kansalliskirjasto on luvannut hoitaa
    • Sanasto ry:lle vietävät lainaluvut: tehty Voyagerista, voidaan tehdä kaikille Koha-kirjastolle.
    • Mitä pystyy tekemään Kohan työkaluilla, mikä täytyy tehdä SQLkyselynä?
    • Massatuonnit ja viennit: onko säännöllisiä tarpeita? Vanhojen asiakkaiden poistot?
  • Keskustelu
    • Sanasto selvä
    • KITT: ajoa käytetty 
    • HUMAKin esimerkkejä
      • LOST-tilaiset lainat vuosittain
      • Muutot, karsinnat: kokoelmalistoja ym.
      • Tarkemmat lainatilastot, top-listat, paikkakuntakohtaiset, karsinnan tuki
      • Vanhentuneet asiakkaat
    • Varastokirjasto
      • KITTiä ajettu esim johtokunnan kokouksiin, samoin asiakaskohtaiset lainamäärät
      • vuosikertomuksella on kiire vuodenvaihteessa
    • Voisiko yleisimpiä SQL-pohjia kerätä pankkiin
    • Vrt. MPKK:n ajojärjestely. Kansallisarkistolla myös oma järjestely
    • Systeeminhoidon raja: "ei tarvitse käydä palvelimella"
    • KK voi ajastaa kyselyitä.
    • Kysyttävän määrä varmaan tasaantuu ajan myötä
    • Haluaako kukaan palvelimelle pääsyä: - Ei.
    • Massatuonnit ja viennit: LibCentralin e-kirjat 
      • Miksei Melindan kautta? Keskustellaan. Voi tulla esim. 100 kuukaudessa.
      • KK keskustelee sijaisesti.
    • Vanhat asiakkaat: olisiko 3 vuotta sopiva raja? Saatavatkin vanhenee 3 vuodessa. Kelpaa juristeille. 
      • Varastokirjasto poikkeus, ja yleensäkin organisaatioasiakkaat. 
      • Ekspiroituminen, esim. opiskelijan arvioidun valmistumisajan mukaan.
      • Finnassa yleensä vuoden ekspiraatio - täytyy synkronoida. Ilmoitus epäselvä, keskustellaan Finnan kanssa. 
  • Päätöksiä:
    • Ei suuria ongelmia
    • HUMAK lähettää esimerkkejä e-kirjojen massatuonneista, KK selvittelee
    • Vanhojen asiakkaiden poisto vuosittain;
      • käydään läpi säännöt organisaatiokohtaisesti
      • KK kuitenkin suosittelee 
      • Periaatteessa kerran vuodessa KK muistuttelee
      • ei VARKille; eikä organisaatioasiakkaille yleensäkään.

Asetuksien hallinta

  • Asioita
    • Työnjako? Mitä kirjasot haluavat / niiden kannattaa tehdä itse?
    • Tähän liittyvää neuvontaa annetaan.

Viestiliikenteen tarkkailu

  • Keskustelu
    • KK:lla voisi olla konsultoiva rooli. Etsitään kirjaston kanssa sopiva ratkaisu.
    • KK tekee kuitenkin pyynnöstä. 
  • Päätöksiä
    • OK

Viestiliikenne

  • Asioita
    • Bounce-viestit: mihin ohjataan? CSC ei haluaisi viestejä omalle palvelimelleen → jonkinlainen uudelleenohjaus?
    • Sähköpostittomat? Voyagerissa "NotesHandler" –> paperikirje, jos ei sähköpostia. Kohassa tulossa muutoksia elokuussa. 
    • E-kirjeiden mahdollistaminen
    • Tekstiviestit
  • Keskustelu
    • Tilastokirjasto: generoituu viestejä, joiden ei hautakaan lähtevän. Täytyy tarkastella, etteivät koskaan lähdekään.
    • Kysymys kesätauoista. Suurin osa poistuu kun eräpäiviä siirtää, mutta saattaa mennä kolmoskarhuja. Lienee mahdollista estä Kohassa - jos vain ei tehdä ajoja. HUMAK tarkastelee tilannetta tänä kesänä. 
  • PÄÄTÖKSET
    • KK selvittelee tekstiviestejä
    • KK ottamassa käyttöön e-postijärjestelmän - voidaan esitellä kun käytössä.

Päivitykset

  • Kaikille samalla tavalla

YSA/YSO

  • Keskustelu
    • KK hoitaa ajot. Voi tulla tauko kuvailussa.
    • Melinda 3.-5.7. 
    • Haku toimii, luettelointi täytyy keskeyttää. Replikointi on jonkin aikaa keskeytyksissä.
    • Ei estä varasto- ja nidetietueiden luomista.
    • Ei pitäisi rasittaa kovasti palvelinta.
    • Vaikutukset Kohan sisäiseen luettelointiin.
  • PÄÄTÖKSET
    • Tarkempi viesti aikatauluista mahdollisimman pian. 

Tietueiden massakorjaukset

  • Esim. systeemiset virheet kentän sisällössä.
  • Esim. MarcEdit. 
  • Holdingsit erityisongelma. 
  • Melinda muistettava. Siellä on työkalu. 
  • Pick&Scania käytetty. 

Finnan säädöt

  • Sijaintitekstien kielikäännösten päivitykset
  • Keskustellaan yhden luukun palvelusta

Erot vanhaan sopimukseen

  • Ennen admin-tunnus oli yksiselitteisesti Kansalliskirjastolla, nyt ei enää tiukasti näin.
  • Muuten ei juuri muuutoksia
  • Finna-asioita selvennetään.Toimintatapoja?

Kirjaston vastuut

Nouaseeko näistä kysymyksiä?

...