Page History
...
- Asioita:
- Mitä kyselyitä ja eräajoja tarvitaan säännöllisesti?
- KITT-tilastot Kansalliskirjasto on luvannut hoitaa
- Sanasto ry:lle vietävät lainaluvut: tehty Voyagerista, voidaan tehdä kaikille Koha-kirjastolle.
- Mitä pystyy tekemään Kohan työkaluilla, mikä täytyy tehdä SQLkyselynä?
- Massatuonnit ja viennit: onko säännöllisiä tarpeita? Vanhojen asiakkaiden poistot?
- Keskustelu
- Sanasto selvä
- KITT: ajoa käytetty
- HUMAKin esimerkkejä
- LOST-tilaiset lainat vuosittain
- Muutot, karsinnat: kokoelmalistoja ym.
- Tarkemmat lainatilastot, top-listat, paikkakuntakohtaiset, karsinnan tuki
- Vanhentuneet asiakkaat
- Varastokirjasto
- KITTiä ajettu esim johtokunnan kokouksiin, samoin asiakaskohtaiset lainamäärät
- vuosikertomuksella on kiire vuodenvaihteessa
- Voisiko yleisimpiä SQL-pohjia kerätä pankkiin
- Vrt. MPKK:n ajojärjestely. Kansallisarkistolla myös oma järjestely
- Systeeminhoidon raja: "ei tarvitse käydä palvelimella"
- KK voi ajastaa kyselyitä.
- Kysyttävän määrä varmaan tasaantuu ajan myötä
- Haluaako kukaan palvelimelle pääsyä: - Ei.
- Massatuonnit ja viennit: LibCentralin e-kirjat
- Miksei Melindan kautta? Keskustellaan. Voi tulla esim. 100 kuukaudessa.
- KK keskustelee sijaisesti.
- Vanhat asiakkaat: olisiko 3 vuotta sopiva raja? Saatavatkin vanhenee 3 vuodessa. Kelpaa juristeille.
- Varastokirjasto poikkeus, ja yleensäkin organisaatioasiakkaat.
- Ekspiroituminen, esim. opiskelijan arvioidun valmistumisajan mukaan.
- Finnassa yleensä vuoden ekspiraatio - täytyy synkronoida. Ilmoitus epäselvä, keskustellaan Finnan kanssa.
- Päätöksiä:
- Ei suuria ongelmia
- HUMAK lähettää esimerkkejä e-kirjojen massatuonneista, KK selvittelee
- Vanhojen asiakkaiden poisto vuosittain;
- käydään läpi säännöt organisaatiokohtaisesti
- KK kuitenkin suosittelee
- Periaatteessa kerran vuodessa KK muistuttelee
- ei VARKille; eikä organisaatioasiakkaille yleensäkään.
Asetuksien hallinta
- Asioita
- Työnjako? Mitä kirjasot haluavat / niiden kannattaa tehdä itse?
- Tähän liittyvää neuvontaa annetaan.
Viestiliikenteen tarkkailu
- Keskustelu
- KK:lla voisi olla konsultoiva rooli. Etsitään kirjaston kanssa sopiva ratkaisu.
- KK tekee kuitenkin pyynnöstä.
- Päätöksiä
- OK
Viestiliikenne
- Asioita
- Bounce-viestit: mihin ohjataan? CSC ei haluaisi viestejä omalle palvelimelleen → jonkinlainen uudelleenohjaus?
- Sähköpostittomat? Voyagerissa "NotesHandler" –> paperikirje, jos ei sähköpostia. Kohassa tulossa muutoksia elokuussa.
- E-kirjeiden mahdollistaminen
- Tekstiviestit
- Keskustelu
- Tilastokirjasto: generoituu viestejä, joiden ei hautakaan lähtevän. Täytyy tarkastella, etteivät koskaan lähdekään.
- Kysymys kesätauoista. Suurin osa poistuu kun eräpäiviä siirtää, mutta saattaa mennä kolmoskarhuja. Lienee mahdollista estä Kohassa - jos vain ei tehdä ajoja. HUMAK tarkastelee tilannetta tänä kesänä.
- PÄÄTÖKSET
- KK selvittelee tekstiviestejä
- KK ottamassa käyttöön e-postijärjestelmän - voidaan esitellä kun käytössä.
Päivitykset
- Kaikille samalla tavalla
YSA/YSO
- Keskustelu
- KK hoitaa ajot. Voi tulla tauko kuvailussa.
- Melinda 3.-5.7.
- Haku toimii, luettelointi täytyy keskeyttää. Replikointi on jonkin aikaa keskeytyksissä.
- Ei estä varasto- ja nidetietueiden luomista.
- Ei pitäisi rasittaa kovasti palvelinta.
- Vaikutukset Kohan sisäiseen luettelointiin.
- PÄÄTÖKSET
- Tarkempi viesti aikatauluista mahdollisimman pian.
Tietueiden massakorjaukset
- Esim. systeemiset virheet kentän sisällössä.
- Esim. MarcEdit.
- Holdingsit erityisongelma.
- Melinda muistettava. Siellä on työkalu.
- Pick&Scania käytetty.
Finnan säädöt
- Sijaintitekstien kielikäännösten päivitykset
- Keskustellaan yhden luukun palvelusta
Erot vanhaan sopimukseen
- Ennen admin-tunnus oli yksiselitteisesti Kansalliskirjastolla, nyt ei enää tiukasti näin.
- Muuten ei juuri muuutoksia
- Finna-asioita selvennetään.Toimintatapoja?
Kirjaston vastuut
Nouaseeko näistä kysymyksiä?
...