Hallintaliitymässä on neljä käyttäjätasoa:
Seuraavat oikeudet vaikuttavat siihen, mitkä hakemistot näytetään käyttäjälle tiedostonhallinnan kautta:
Vain nimetyillä luonnollisilla henkilöillä saa olla Finna-palvelun ylläpitotunnuksia. Käyttäjistä ja niiden käyttöoikeuksista on pidettävä kirjaa ja muistettava poistaa käyttäjätunnukset tarvittaessa.
Käyttäjälistaan pääsee valitsemalla ylävalikosta "Ylläpito → Käyttäjät"
Valitse "Lähetä kutsu" ja täytä avautuvaan lomakkeen kentät:
Kenttä | Kuvaus | Rajoitteet |
---|---|---|
Sähköpostiosoitteet | Sähköpostiosoitteet, joihin kutsu lähetetään | Ei rajoitteita |
Organisaatio | Käyttäjän organisaatio. Ainoastaan Pääkäyttäjä-tyyppinen käyttäjä pystyy valitsemaan muun kuin oman organisaationsa, joten useimmissa tapauksissa tätä kenttää ei ole mahdollista muokata. | Alasvetovalikko, joka sisältää vain järjestelmään määritetyt organisaatiot |
Rooli | Ks. käyttäjätasojen kuvaukset yllä. | N/A |
Hallintaliittymä lähettää kirjautumistiedot sähköpostitse uudelle käyttäjälle.
Hallintaliittymään on mahdollista kirjautua vain sallituista IP-osoitteista. Mikäli uutta käyttäjätunnusta varten on tarpeen sallia pääsy uudesta osoitteesta, voit ilmoittaa IP-osoitteen sähköpostitse: [email protected]. |
Et voi poistaa
|
Omiin asetuksiin pääsee klikkaamalla yläpalkin oikeasta reunasta nimikirjaimista
Omista asetuksista voi vaihtaa käyttöliittymän kielen.
Jos jätät salasana-kentät tyhjiksi, nykyinen salasana säilyy vaikka muita tietoja olisikin muutettu. |
Käyttäjä voi resetoida unohtuneen salasanansa klikkaamalla "Unohditko salasanasi?" -linkkiä hallintaliittymän kirjautumissivulla. Ohjeet lähetetään käyttäjätiliin liitettyyn sähköpostiosoitteeseen.