Päivitys 24.10: Microsoftin sähköpostit kulkevat jälleen normaalisti Finnan käyttäjille. Häiriötilanne saatiin kuntoon perjantaina 21.10.

Päivitys 19.10: Museoiden kuvien häiriö ohi, kuvat näkyvät jälleen normaalisti.

Joillain käyttäjillä on ilmennyt ongelmia Finnan toiminnoissa Microsoftin sähköpostiosoitteita käyttäessä. Lisäksi joidenkin museoiden kuvat eivät näy oikein. Alla lisätietoa molemmista, toisistaan erillisistä häiriötilanteista.

Häiriö Microsoftin sähköpostin kulussa

Häiriö sähköpostin kulussa ilmenee kaikissa käyttäjän tekemissä toiminnoissa, joissa lähtee viesti Microsoftin sähköpostiosoitteisiin (mm. kirjautuminen, uuden tunnuksen luominen tai sähköpostiosoitteen vaihtaminen). Käyttäjälle ongelma näkyy esim. siten, että tilattua kirjautumislinkkiä ei tule omaan sähköpostiin.

Ongelma on havaittu CSC:llä, ja sitä selvitetään parhaillaan. Häiriö koskee tiettävästi vain Microsoftin palveluita (mm. outlook.com, live.com, hotmail.com).

Asiasta keskustellaan keskustelufoorumilla, jonne päivitämme myös lisätietoja.

Häiriö kuvien näkymisessä

MuseumPlus-järjestelmää käyttävien organisaatioiden kuvien näkymisessä Finnassa on häiriöitä MuseumPlus-järjestelmän häiriön vuoksi.

Nämä organisaatiot ovat: Museovirasto, Emma, Villa Gyllenberg, Postimuseo, Gallen-Kallelan museo, Imatran museot, Arkkitehtuurimuseo, Lappeenrannan museot, Loviisan kaupunginmuseo, Kuopion kulttuurihistoriallinen museo, Ett Hem, Casa Haartman, Sibelius-museo, Åbo Akademin säätiö, Satakunnan museo ja Helsingin kaupunginmuseo.

Pahoittelemme häiriöistä mahdollisesti aiheutuvaa harmia!

Lisätiedot:
[email protected]