Sovitaan Redminen käyttöön periaatteet.
Koha Suomen Redmine käyttöohje pääkäyttäjille https://tiketti.koha-suomi.fi:83/documents/40
Korkeakoulukirjastojen käyttöönotolle on oma projektinsa Redminessa. Projekti näyttää myös sen alla olevat yksittäisten kirjastojen käyttöönottoprojektit. https://tiketti.koha-suomi.fi:83/projects/korkeakoulujen-koha-kayttoonotot
Esitys: Tuotannossa olevat kirjastot vievät tiketit suoraan korkeakoulujen käyttöönottoprojektin alle ja käytetään samoja tapahtumien tyyppejä ja tiloja kuin Koha Suomen ohjeissa.
Tapahtumatyyppi:
- Bug - virhe
- Feature - kehitysehdotus
- Support - tukipyyntö
Tapahtumien tilat:
- New = uusi tiketti
- InProgress = ongelma on korjauksessa
- Resolved = ratkaistu, mutta pitää testata
- Feedback = odottaa lisätietoja
- Closed = ratkaisu löydetty, korjattu ja testattu. Tiketti suljettu.
- Rejected = tiketti hylätty, toiminnallisuus ei ole toimintavirhe eikä aiheuta toimenpiteitä
Ohjeet
Uuden tiketin luonti
- Kun lisäät uuden tapahtuman, tarkista ensin ettei asiaa ole jo kirjattu Redmineen. Jos löytyy jo tiketti, voit tarvittaessa muokata siihen lisätietoja.
- Valitse Korkeakoulujen käyttöönottoprojekti ja Uusi tapahtuma
Tapahtuman tyyppi: valitse sopiva
- Bug - virhe
- Feature - kehitysehdotus
- Support - tukipyyntö
Aihe
- Kirjoita Aiheeseen mahdollisimman selkeästi mistä ongelmasta on kyse
Kuvaus
- Kirjoita kuvaukseen mahdollisimman tarkka selvitysongelmasta. Lisää kuvaukseen webbiosoite sivulle, jossa ongelma on esiintynut. HUOMAA! älä laita kuvaukseen asiakkaan tietoja.
Tila
Prioriteetti
- Low - kosmeettinen ongelma, ei häiritse kirjaston toimintaa
- Normal - toimintaa häiritsevä ongelma, ratkaisu voi odottaaa
- High - hankala ja paljon toimintaa häiritsevä ongelma. Ratkaisu ei voi odottaa
- Urgent - kirjaston toimintaa erittäin paljon haittaava tai jopa keskeyttävä ongelma. Ongelmasta pitää viestiä suoraan palvelupostiin.
- Immediate - palvelun keskeyttävä ongelma. Ongelmasta pitää ilmoittaa suoraan palvelupostiin.
Issue owner
- Valitse oma nimesi listalta
Tiedostot
- Voit liittää ruutukuvia tms. oheisaineistoa tiedostoina. HUOMAA! älä lisää tiedostoonkaan aineistoa, jossa on asiakkaan tietoja
Tapahtumien seuranta
- Valitse korkeakoulujen käyttöönottoprojekti
- Valitse sopivat suodatusehdot. Saat lisää ehtoja Lisää suodatin -valikosta.
- Voit myös hakea tapahtumia oikean yläkulman Haku-laatikosta