Hallintaliittymän käyttäjiä hallinnoidaan Hallintaliittymän sisällä. Käyttäjätoiminnot löytyvät osiosta Käyttäjät.
Käyttäjätasoja on neljä:
Vain nimetyillä luonnollisilla henkilöillä saa olla Finna-palvelun ylläpitotunnuksia. Käyttäjistä ja niiden käyttöoikeuksista on pidettävä kirjaa ja muistettava poistaa käyttäjätunnukset tarvittaessa.
Kenttä | Kuvaus | Rajoitteet |
---|---|---|
Etunimi | Käyttäjän etunimi | Ei rajoitteita |
Sukunimi | Käyttäjän sukunimi | Ei rajoitteita |
Organisaatio | Käyttäjän organisaatio. Ainoastaan Pääkäyttäjä-tyyppinen käyttäjä pystyy valitsemaan muun kuin oman organisaationsa, joten useimmissa tapauksissa tätä kenttää ei ole mahdollista muokata. | Alasvetovalikko, joka sisältää vain järjestelmään määritetyt organisaatiot |
Käyttäjätunnus | Kirjoita haluamasi käyttäjätunnus. Huom! Et voi muuttaa käyttäjätunnusta sen jälkeen kun käyttäjä on luotu. | Kenttä voi sisältää ainoastaan kirjaimia. |
Sähköposti | Anna käyttäjän sähköpostiosoite. | Kentän täytyy sisältää oikeamuotoinen sähköpostiosoite |
Ylläpitäjä | Ks. käyttäjätasojen kuvaukset yllä. | N/A |
OIkeudet | Seuraavat oikeudet vaikuttavat siihen, mitkä hakemistot näytetään käyttäjälle tiedostonhallinnan kautta:
| Organisaation pääylläpitäjä voi myöntää oikeudet oman organisaationsa ylläpitäjille (ja itselleen). |
Hallintaliittymä lähettää kirjautumistiedot sähköpostitse uudelle käyttjälle.
Hallintaliittymään on mahdollista kirjautua vain sallituista IP-osoitteista. Mikäli uutta käyttäjätunnusta varten on tarpeen sallia pääsy uudesta osoitteesta, voit ilmoittaa IP-osoitteen sähköpostitse: [email protected]. |
Et voi poistaa
|
Jos jätät salasana-kentät tyhjiksi, nykyinen salasana säilyy vaikka muita tietoja olisikin muutettu. |
Käyttäjä voi resetoida unohtuneen salasanansa klikkaamalla "Unohditko salasanasi?" -linkkiä hallintaliittymän kirjautumissivulla. Ohjeet lähetetään käyttäjätiliin liitettyyn sähköpostiosoitteeseen.