Luotu 30.7.2018. Perustuu Finnan palvelusopimuksen palvelutasoliitteeseen (SLA)
Raportointiajanjakso: 1.1.-30.6.2018 | Huom. | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Saapuneiden palvelupyyntöjen ja häiriöilmoitusten kokonaismäärä | 513 | Suljettujen tapausten osuus 30.7.2018 473 (92,2%) | ||||||||||||
Häiriöilmoitusten osuus kokonaismäärästä | 12 | |||||||||||||
Suunnittelemattomien palvelukatkojen kokonaismäärä | 6 |
| ||||||||||||
Reagoitu palvelutasoliitteessä luvatussa ajassa | 100% |
Raportointiajanjaksolla 1.1.-30.6.2018 Kansalliskirjaston tehtävienhallintajärjestelmään kirjattiin yhteensä 513 SLA:n alaista tapahtumaa. Näistä palvelupyyntöjä oli 501 ja häiriöitä 12 . Muita tapahtumia ei kirjattu .
Finna-sopimuksen palvelutasoliitteessä on määritelty reagointiajat, joiden mukaan eri kiireellisyysluokituksen mukaiset tapahtumat, palvelupyynnöt tai häiriöt, tulee käsitellä. Reagointiajat on kuvattu seuraavassa taulukossa.
Kiireellisyysluokitus | Tilannekuvaus | Reagointiaika normaalina palveluaikana |
---|---|---|
Korkein | Palvelunkäytön kokonaan estävä ongelma tai laajasti loppukäyttäjiä koskeva palvelun käyttöä estävä ongelma | 2h |
Korkea | Yksittäistä loppukäyttäjää tai organisaatiota merkittävästi haittaava ongelma tai loppukäyttäjälle näkymätön,mutta kriittinen ongelma | 4h |
Normaali | Muu asiakkaan palvelupyyntö tai loppukäyttäjälle näkymätön ei-kriittinen ongelma | 2 työpäivää |
Alhainen | Loppukäyttäjälle näkymätön,vähäinen ongelma tai uusi kehitystehtävä | 5 työpäivää |
Raportointiajanjaksolla 1.1.- 30.6.2018 kirjatuista tapahtumista yksi kuului kiireellisyysluokkaan korkea ja kaksi luokkaan korkein. Tapahtumiin reagoitiin keskimäärin selvästi palvelutasolupausta nopeammin: korkeimman luokituksen tapahtumiin 36 minuutissa, korkean prioriteetin tapahtumiin 52 minuutissa, normaaliin kymmenessä minuutissa, alhaiseen hiukan yli kahdessa tunnissa.
Raportointiajanjaksolla ei tapahtunut palvelutasoliitteessä luvattujen reagointiaikojen ylityksiä.
Järjestelmään kirjatut SLA:n alaiset tapahtumat tyypeittäin 1.1.-30.6.2018
| Järjestelmään kirjatut SLA:n alaiset tapahtumat kiireellisyysluokituksen mukaan 1.1.-30.6.2018
|
|