Kartoitamme Finna-hakupalvelun asiakkaiden kokemuksia ja tarpeita verkkokyselyllä 7.12.–27.12.2016. Kysely koskee koko Finna-perhettä eli kaikkien näkymien asiakkaita. Toivomme, että levitätte kyselystä tietoa mahdollisimman laajasti verkkosivuillanne, sosiaalisessa mediassa sekä asiakastiloissanne.                   

Asiakkaat pääsevät kyselyyn Finna-näkymiin avautuvasta pop-up-ilmoituksesta, jossa on linkki kyselyyn. Pop-up tulee näkyviin, kun käyttäjä avaa ensimmäisen kerran näkymän etusivun, hakutulossivun tai tietuesivun. Saman session aikana pop-up tulee näkyviin vain yhden kerran, jos käyttäjän kone sallii evästeiden tallentamisen. Asiakaspäätteellä kysely avautuu koneen asetuksista riippuen joko automaattisesti uudelleen tai sessio täytyy sulkea asiakkaiden välillä, jotta ilmoitus avautuisi seuraavalle asiakkaalle.  

Kyselyyn pääsee myös suoralla linkillä https://my.surveypal.com/Finnasurvey.

Kyselyn kielivaihtoehdot ovat suomi, ruotsi ja englanti. Vastanneiden kesken arvomme Samsung Galaxy Tab S2 9.7" 4G 32GB New Edition -tabletin.

Valmiit tiedotteet ja julisteet

Valmiit tiedotteet sekä julistepohjat kyselystä ovat saatavilla eri kieliversioina Finnan asiakaswikissä: https://www.kiwi.fi/x/pABVB

Kysely toteutetaan vuosittain. Julkistamme tämän vuotisen kyselyn keskeisimmät tulokset tammikuussa 2017 ja laajemman analyysin julkaisemme helmikuussa osana Finnan trendiraporttia.

Kiitämme yhteistyöstä!

Lisätietoja:

palvelupäällikkö Heli Kautonen, Kansalliskirjasto, heli.kautonen(at)helsinki.fi