Aineistojen hankinnan toiminta-arkkitehtuuri, käyttäjätarinat

Täydentyvä listaus aineiston hankintaan liittyvistä rooleista löytyy hankinnan tietoarkkitehtuurin kuvauksesta.

Täydentyvä listaus aineiston hankintaan liittyvistä käsitteistä löytyy hankinnan tietoarkkitehtuurin kuvauksesta.

Aineistojen hankinnan toiminta-arkkitehtuuri UKJ:n valmisteluvaiheessa

 

1. Syöte hankintaan / tieto hankittavasta aineistosta, hankintatarve

 KäyttäjätarinatLisätietoja, huomioita
1.1 Hankintaehdotukset, PDATP 7.1 1.1 US Hankintaehdotukset, PDA (käyttäjätarinat)

Asiantuntijaryhmän hyväksymä

 

1.2 Tilausten uusinnat ja jatkuvat julkaisutTP 7.1 1.2 US Tilausten uusinnat ja jatkuvat julkaisut (käyttäjätarinat)

Asiantuntijaryhmän hyväksymä

 

1.3 Ehdolla olevien e-aineistojen arviointiTP 7.1 US 1.3 Ehdolla olevien e-aineistojen arviointi (käyttäjätarinat)

Katselmoitu Kansalliskirjaston ja HYKin asiantuntijoiden kanssa. Ei katselmoitu hankinnan asiantuntijaryhmän kanssa.

 

1.4 ValintalistatoiminnotTP 7.1 1.4 US Valintalistatoiminnot (käyttäjätarinat)

Asiantuntijaryhmän hyväksymä

 

1.5 Aineistotoimittajan verkkopalvelussa tehdyt hankinnatTP 7.1 1.5 US Aineistotoimittajan verkkopalvelussa tehdyt hankinnat (käyttäjätarinat)

Asiantuntijaryhmän hyväksymä

 

1.6 Open Access -aineistoTP 7.1 1.6 US Open Access -aineisto, luonnostelua (käyttäjätarinat)

Asiantuntijaryhmän hyväksymä

 

1.7 Vapaakappaleet? 

Käyttäjätarinoita ei laadittu 2013

 

2. Tilaus ja lähettäminen2.1 Tilauksen tietojen tallentaminen, tilauksen lähettäminenTP 7.1 2.1 US Tilauksen tietojen tallentaminen, tilauksen lähettäminen (käyttäjätarinat)

Asiantuntijaryhmän hyväksymä

 

2.2 Kertakilpailutus, hintavertailuTP 7.1 2.2 US Kertakilpailutus, hintavertailu (käyttäjätarinat)

Asiantuntijaryhmän hyväksymä

 

3. Tilauksen seuranta3.1 Tilauksen seuranta ja reklamointiTP 7.1 3.1 US Tilausten seuranta, muutokset ja reklamointi (käyttäjätarinat)

Asiantuntijaryhmän hyväksymä

 

3.2 Muiden kuin ostohankintojen hallinnointi  (esim. julkaisuvaihto, vapaakappaleet?) 

Käyttäjätarinoita ei laadittu 2013

 

 4. Vastaanotto ja käyttöönsaattaminen4.1 Aineiston vastaanotto ja saapumismerkinnät järjestelmäänTP 7.1 4.1 US Aineiston vastaanotto ja saapumismerkinnät järjestelmään (käyttäjätarinat)

Asiantuntijaryhmän hyväksymä

 

4.2 Lähetysten reklamointiTP 7.1 4.2 US Lähetysten reklamointi (käyttäjätarinat)

Asiantuntijaryhmän hyväksymä

 

4.3 Muiden kuin ostohankintojen vastaanotto ja saatavuuden seuranta (esim. julkaisuvaihto, vapaakappaleet?) 

Käyttäjätarinoita ei laadittu 2013

 

 5. Laskujen käsittely

5.1 Laskujen tarkistus

TP 7.1 5.1 US Laskujen tarkistus (käyttäjätarinat)

Asiantuntijaryhmän hyväksymä

 

 6. Aineistomäärärahan seuranta

6.1 Aineistomäärärahan seuranta


 

TP 7.1 6.1 US Aineistomäärärahan seuranta (käyttäjätarinat)

Asiantuntijaryhmän hyväksymä

 

 7. Aineistotoimittajien tietojen tallennus

7.1 Aineistotoimittajiin liittyvän tiedon tallennus

TP 7.1 7.1 US Aineistotoimittajiin liittyvän tiedon tallennus (käyttäjätarinat)

 

Asiantuntijaryhmän hyväksymä

 

8. Hankintaan liittyvä raportointi

 

Hankintaan liittyvät raportit

Laadittu vaatimusmäärittelyä UKJ:n valmisteluvaiheen pohjalta, ei katselmoitu projekti- tai asiantuntijaryhmässä

 

9. Aineistojen elinkaaren vaiheet (kappaleet/käyttöoikeudet)  Aineiston elinkaaren vaiheet

Täydennetty UKJ-valmisteluvaiheessa laadittua listausta, lisätty e-aineistojen elinkaareen liittyviä vaiheita. Ei katselmoitu projekti- tai asiantuntijaryhmässä.

 

10. Hankinnan säännöt 

Hankinnan säännöt (luonnos)

 

Luonnosteltu sääntöjä, ei katselmoitu projekti- tai asiantuntijaryhmässä

 

11. UKJ-ERMin alustavat suunnitelmat UKJ-ERM -moduulin alustavaa luonnostelua, aineiston hankinta

Luonnosteltu UKJ-ERMin vaatimuksia, ei käsitelty projekti- tai asiantuntijaryhmässä

 

12. Hankinnan toimintokaaviot Hankinnan toimintokuvauskaaviot

Ei katselmoitu systemaattisesti projekti- tai asiantuntijaryhmässä, käyty satunnaisesti läpi katselmointikokouksissa

 

  • No labels