Sovitaan Redminen käyttöön periaatteet.

Koha Suomen Redmine käyttöohje pääkäyttäjille https://tiketti.koha-suomi.fi:83/documents/40

Korkeakoulukirjastojen käyttöönotolle on oma projektinsa Redminessa. Projekti näyttää myös sen alla olevat yksittäisten kirjastojen käyttöönottoprojektit. https://tiketti.koha-suomi.fi:83/projects/korkeakoulujen-koha-kayttoonotot

Esitys: Tuotannossa olevat kirjastot vievät tiketit suoraan korkeakoulujen käyttöönottoprojektin alle ja käytetään samoja tapahtumien tyyppejä  ja  tiloja kuin Koha Suomen ohjeissa.

Tapahtumatyyppi:

    • Bug - virhe
    • Feature - kehitysehdotus
    • Support - tukipyyntö

Tapahtumien tilat:

    • New = uusi tiketti
    • InProgress = ongelma on korjauksessa
    • Resolved = ratkaistu, mutta pitää testata
    • Feedback = odottaa lisätietoja
    • Closed = ratkaisu löydetty, korjattu ja testattu. Tiketti suljettu.
    • Rejected = tiketti hylätty, toiminnallisuus ei ole toimintavirhe eikä aiheuta toimenpiteitä


Ohjeet


Uuden tiketin luonti

    • Kun lisäät uuden tapahtuman, tarkista ensin ettei asiaa ole jo kirjattu Redmineen. Jos löytyy jo tiketti, voit tarvittaessa muokata siihen lisätietoja.
    • Valitse Korkeakoulujen käyttöönottoprojekti ja Uusi tapahtuma

Tapahtuman tyyppi: valitse sopiva

    • Bug - virhe
    • Feature - kehitysehdotus
    • Support - tukipyyntö

Aihe

    • Kirjoita Aiheeseen mahdollisimman selkeästi mistä ongelmasta on kyse

Kuvaus

    • Kirjoita kuvaukseen mahdollisimman tarkka selvitysongelmasta. Lisää kuvaukseen webbiosoite sivulle, jossa ongelma on esiintynut. HUOMAA! älä laita kuvaukseen asiakkaan tietoja.
Tila
    • Tilaksi valitaan New

Prioriteetti

    • Low - kosmeettinen ongelma, ei häiritse kirjaston toimintaa
    • Normal - toimintaa häiritsevä ongelma, ratkaisu voi odottaaa
    • High - hankala ja paljon toimintaa häiritsevä ongelma. Ratkaisu ei voi odottaa
    • Urgent - kirjaston toimintaa erittäin paljon haittaava tai jopa keskeyttävä ongelma. Ongelmasta pitää viestiä suoraan palvelupostiin.
    • Immediate - palvelun keskeyttävä ongelma. Ongelmasta pitää ilmoittaa suoraan palvelupostiin.

Issue owner

    • Valitse oma nimesi listalta

Tiedostot

    • Voit liittää ruutukuvia tms. oheisaineistoa tiedostoina. HUOMAA! älä lisää tiedostoonkaan aineistoa, jossa on asiakkaan tietoja

Tapahtumien seuranta

  • Valitse korkeakoulujen käyttöönottoprojekti
  • Valitse sopivat suodatusehdot. Saat lisää ehtoja Lisää suodatin -valikosta.
  • Voit myös hakea tapahtumia oikean yläkulman Haku-laatikosta






  • No labels