Vaikuttajaviestinnän avaimet – Finnan viestintätyöpaja 1.11.2018

Eduskuntavaalien alla monessa kirjastossa, arkistossa ja museossa mietitään, miten viestiä oman organisaation tavoitteita ja merkitystä päättäjille ja vaikuttajille. Millaista on hyvä ja tehokas vaikuttajaviestintä? Mitkä keinot siihen kannattaa valita? Paneudumme näihin aiheisiin Finnan seuraavassa viestintätyöpajassa case-esimerkkien kautta. Helsingin yliopiston yhteyspäällikkö Tanja Remes valottaa vaikuttajaviestintää Helsingin yliopistossa ja pääsihteeri Kimmo Levä kertoo Museoliiton Kutsu poliitikko museoon -kampanjasta. Työpajan aikana pohdimme yhdessä Finnan merkitystä yhteiskunnassa ja Finnan tärkeitä viestejä vaikuttajille. Lisäksi kartoitamme osallistujien toiveita uusista Finnan markkinointimateriaaleista  asiakastiloissa. Lämpimästi tervetuloa mukaan ja saamaan vinkkejä vaikuttajaviestintään!

Työpaja on maksuton ja tarkoitettu kaikille Finna-organisaatioiden viestinnän tai sisällöntuotannon kanssa työskenteleville ja aiheesta kiinnostuneille.

Aika: To 1.11.2018 klo 9-12
Paikka: Helsinki, Kansalliskirjasto, Leipätehdas, Kaikukatu 4, 5. krs, kokoushuone Kaneli (V520)

Tilaisuuden Adobe Connect -tallenne: https://connect.funet.fi/pldcsgxeo86d/

Bonus: työpajaosuuden AC-tallenne (sisältää paljon tyhjäkäyntiä): https://connect.funet.fi/pu94a979gy6c/

Ohjelma

Klo 9.00-9.30

  • Kahvi ja suolainen purtava

Klo 9.30 Tervetuloa Palvelupäällikkö Heli Kautonen ja tiedottaja Heidi Mustajoki

Vaikuttajaviestinnän case-esimerkit

  • Yliopisto & vaikuttajat, yhteyspäällikkö Tanja Remes, Helsingin yliopisto
    • Tanja Remes työskentelee Helsingin yliopistolla yhteiskuntasuhteiden yhteyspäällikkönä. Hän vastaa yliopiston päättäjäsuhteista sekä niihin liittyvästä edunvalvonnasta ja viestinnästä.
  •   Kutsu poliitikko museoon, pääsihteeri Kimmo Levä, Suomen Museoliitto
    • Kimmo Levä työskentelee Suomen museoliiton pääsihteerinä ja sen omistaman yhtiön, FMA Creations Oy:n toimitusjohtajana. Hänen päätehtävänä on Museoliiton ja FMA Creations Oy:n hallinto- ja talousjohtaminen sekä museoalan strateginen kehittäminen, edunvalvonta sekä näihin liittyvä viestintä ja brändin rakentaminen.
  • Työpajatyöskentely 1: Finnan vaikuttajaviestinnän ideointi

Finna.fi:n viestinnän kuulumiset ja toiveet uusiksi markkinointimateriaaleiksi, tiedottaja Heidi Mustajoki, Kansalliskirjasto

  • Työpajatyöskentely 2: Miten Finna voisi näkyä asiakastiloissa?

Klo 12.00 Tilaisuus päättyy

 

  • No labels