Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

...

  • Asiakkaat, joilla on useita viivakoodeja
    • Asiakkaalla voi olla samassa asiakasryhmässä useita viivakoodeja, joista vain yksi on aktiivinen
    • Asiakkaalla voi olla useita aktiivisia viivakoodeja, jotka ovat eri asiakasryhmissä
      • Pitää tarkistaa, otetaanko mukaan KOHAan
  • Asiakkaat, joilta puuttuu viivakoodi tai viivakoodi(t) on passivoitu
    • KOHAssa asiakasta haetaan ensisijaisesti viivakoodilla
  • Asiakkaat, joilta puuttuu PIN-koodi
    • JYssä näitä päivitetään tietyin väliajoin automaattisesti, mutta koko ajan tuntuu syntyvän myös uusia
  • Asiakkaiden HETUt kannattaa selvitellä ja siivota ennen migraatiota
    • Kyselyllä esiin virheelliset HETU-muodot
    • Mitä tehdä erilaisten HETU-muotojen kanssa, kannattaako siivota syntymäaikaan? (tämä vielä mietinnässä)
      • Kannattaa tarkistaa, että esim. vaihto-opiskelijoita ei turhaan roiku asiakkaina, esim. jos eivät lainanneet 3 vuoteen (tai mikä rajoitus kussakin kirjastossa on). Esim. kyselyt tilastointiryhmän / asiakasryhmän perusteella.
    • HETUttomien asiakkaiden käsittely
      • Hetulaan voi viedä vain suomalaisen muotoisia HETUja. Muille asiakkaille pitää miettiä käytäntö. Ehdotus: HETU ei pakollinen tieto, asiakkaan syntymäaika tallennetaan ja lisäksi jonkin sovittuun lisätietokenttään esim. passin nro tai opiskelijanumero. (ks. Pääkäyttäjäryhmän viikkokokous 20180906)
  • Asiakkaat, joilla on maksuja (huom! eri käytäntöjä kirjastoissa maksujen perimisestä)
  • huomautuskentät
    • migraatiossa Voikkarin eri huomautuskentät (general, address, phone, barcode) mappautuu samaan huomautuskenttään. Voikkarista tulleet eri tyyppiset huomautukset erottuvat alkuliitteellä, jossa kerrotaan, mistä Voikkarin huomautuskentästä tieto on peräisin.
    • KOHAssa käytettävissä mm. 2 osoitekenttää, joihin voi ohjata address -kentän huomautuksen
    • mitä vähemmän tarpeettomia huomautuskenttiä siirtyy, sen helppolukuisempi tuo yhteinen huomautuskenttä tulee olemaan
  • Tietosuoja-asetukseen liittyvää asiakastietojen poistamista??
  • Kannattaa miettiä, mitkä asiakastietueet viedään KOHAan

...