Page History
...
- Kohta: 18.23.92.72
- Noudatetaan vaihtoehtoa kielen valinnasta. Sävellystyypin nimi merkitään vakiintuneessa muodossa kuvailevan yhteisön käyttämällä kielellä.
- Kohta: 73.00.16.52
- Sävellystyypin nimi valitaan musiikkiteosten ensisijaisessa nimekkeessä käytettävien sävellystyyppien nimien listalta: http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:mts:m1800
- Kohta: 79.14.13.62
- Noudatetaan vaihtoehtoa. Sävellystyypin nimen hyväksytty muoto merkitään aina monikkomuodossa.
- Kohta: 87.20.82.19
- Ei noudateta vaihtoehtoa nimekkeen merkitsemisestä yksikkömuodossa.
- Kohta: 36.27.47.81
- Noudatetaan vaihtoehtoa numeron merkitsemisestä. Jos osat identifioidaan sekä numerolla että erottuvalla nimekkeellä tai muulla sanallisella määritteellä ja teoksen osien numeroita pidetään tärkeänä osien identifioimiseksi, merkitään sekä osan numero että nimeke tai muu sanallinen määrite. Jos kuitenkaan teoksen kaikilla osilla ei ole tunnisteena omaa numeroa, merkitään vain nimeke tai muu sanallinen määrite.
- Kohta: 56.42.19.66
- Suomalaisia esimerkkejä:
- Marche hongroise
Ballet des Sylphes
Menuet des Follets- Ensisijaiset nimekkeet Hector Berlioz’n teoksen La damnation de Faust kolme osaa sisältävän kokonaisuuden osille
- Marche hongroise
- Kohta: 34.84.16.86
- Suomalaisia esimerkkejä:
- Otteita
- Vakiintunut kokoava nimeke Hector Berlioz’n teoksen La damnation de Faust osat Marche hongroise, Ballet des Sylphes ja Menuet des Follets sisältävälle kokonaisuudelle
- Otteita
- Suomalaisia esimerkkejä:
- Kohta: 77.04.61.32
- Noudatetaan vaihtoehtoa vakiintuneen kokoavan nimekkeen merkitsemisestä. Esityskokoonpanotermi valitaan soitinnimien Suomalaisesta esityskokoonpanosanastosta, jos mahdollista: http://finto.fi/seko/fi/.
- Kohta: 19.29.72.50
- Noudatetaan vaihtoehtoa sävellystyypin merkitsemisestä. Sävellystyypin nimi valitaan musiikkiteosten ensisijaisessa nimekkeessä käytettävien sävellystyyppien nimien listalta soveltuvin osin: http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:mts:m1800.
...